O zawarcie
umowy najmu lokalu mogą
ubiegać się osoby, które są członkami wspólnoty samorządowej Gminy Brzegu, nie
posiadają tytułu prawnego do innego lokalu oraz spełniają określone w uchwale
kryteria dochodowe.
Wysokość
miesięcznego dochodu z okresu
3-ch ostatnich miesięcy poprzedzających złożenie deklaracji, przypadający na
członka gospodarstwa domowegouzasadniająca
oddanie w najem lokalu nie może przekroczyć na:
Najem
lokalu na czas nieoznaczony:
175% najniższej emerytury dla
gospodarstw wieloosobowych
225% najniższej emerytury dla
gospodarstw jednoosobowych
Najem
socjalny lokalu na czas oznaczony
75% najniższej emerytury dla gospodarstw wieloosobowych
100% najniższej emerytury dla
gospodarstw jednoosobowych
Kwota
najniższej emerytury ogłoszonej przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, od dnia 1 marca 2021 r. wynosi – 1200,00 zł.
Podstawa
prawna:
* Ustawa z dnia 21 czerwca 2001
r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie
Kodeksu cywilnego;
* Uchwała
Nr XVII/205/20 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 27 lutego 2020 r. w sprawie
zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego
zasobu Gminy Brzeg.
Z wnioskiem
o przedłużenie umowy najmu socjalnego lokalu może wystąpić najemca lokalu objętego najmem
socjalnym spełniający wskazane kryteria dochodowe.
Najem socjalny lokalu zostaje przedłużony na wniosek najemcy, jeżeli
najemca ubiegający się o przedłużenie umowy nadal spełnia kryterium dochodowe
określone w uchwale.
Kryteria
dochodowe - średni miesięczny dochód z okresu trzech ostatnich miesięcy poprzedzających
złożenie wniosku, przypadający na członka gospodarstwa domowego dla umowy w
ramach najmu socjalnego – nieprzekraczający:
100 % najniższej emerytury w
gospodarstwach jednoosobowych
75% najniższej emerytury w
gospodarstwach wieloosobowych .
Kwota najniższej emerytury ogłoszonej przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych, od dnia 1 marca 2021 r. wynosi – 1200,00 zł.
System zamiany mieszkań oraz utworzona Baza Ofert Lokali Mieszkalnych, ma na celu umożliwić zamianę wzajemną mieszkań, w przypadku, gdy przynajmniej jeden z uczestników zamiany jest najemcą lokalu pozostałego w zasobie gminy Brzeg.
1. Najemcy
lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy którzy:
a) posiadają
tytuł prawny do lokalu
b) utracili
tytuł prawny do lokalu
2. Najemcy
lokali mieszkalnych wchodzących w skład innego niż gminny zasobu
mieszkaniowego.
3. Właściciele lokali
mieszkalnych
Jeśli
jesteś najemcą mieszkania lub użytkownikiem lokalu ( dotyczy osób które
utraciły tytuł prawny do lokalu) pozostającego w mieszkaniowym zasobie Gminy Brzeg – wypełnij formularz „Zgłoszenie Lokalu do Zamiany” i złóż go w Zarządzie Nieruchomości
Miejskich w Brzegu.
Po
zgłoszeniu oferty, mieszkanie zostanie wprowadzone do Bazy Zamian Lokali
Mieszkalnych.
Pełna
informacja o lokalu nie jest prezentowana w ogólnie dostępnej Bazie Zamiany
Lokali Mieszkalnych. Dostęp do pełnej informacji posiada wyłącznie pracownik ZNM,
który kontaktuje z sobą uczestników zamiany, których mieszkania spełniają oczekiwania
obydwu stron.
Szczegółowe
informacje dotyczące adresu lokalu do zamiany można uzyskać jedynie kontaktując się z pracownikiem ZNM.
Zgłoszenie
lokalu do zamiany jak również wszystkie czynności związane z przeprowadzeniem zamiany, są całkowicie bezpłatne.
Warunkiem
uzyskania informacji jest wcześniejsze zgłoszenie własnego mieszkania do zamiany.